Arribar amb el tren dels llacs

TREN DELS LLACS (POBLA DE SEGUR-SANTA ENGRACIA-TALARN)

Us convidem a fer una sortida molt especial.

Cal dir que aquesta ruta dóna un rodeig a la zona, podeu escorçar la ruta baixant a Tremp i caminant durant 20 minuts per la pista forestal que us dura fins a Talarn.

També podeu fer-la des de la Pobla de Segur fins a Talarn tot vorejant el llac.

DURADA DEL TRAGECTE : 6 hores aproximadament + 90 min. del tragecte del tren

DIFICULTAT : BAIXA

Sortim de l’estació de trens de Lleida direcció a la Pobla de Segur amb el tren dels llacs.

Aquesta primera etapa de la nostra sortida és bucòlica, ja que anirem passant per tots els llacs de la Noguera Pallaresa i Pallars Jussà, tot creuant el Montsec d’Ares. Transportats amb la maquina ferroviària antiga, ara modernitzada amb gasoil, i els seus vagons, ens remetrà a temps passats.
Un cop arribat a la Pobla de Segur tenim dues variants per arribar a Talarn, una és vorejant el llac per Aramunt o l’altre és anar direcció Salàs de Pallars. Nosaltres aquí us recomanem la segona opció, ja que podreu gaudir d’un tram de llac i després del boscos del Pallars amb els millors miradors de la zona.
Així doncs agafarem direcció Salàs de Pallars per la C-13. De Pobla a Salàs ho podem fer tot seguin la carretera o fer-ho per la costa de l’embassament de Sant Antoni fins al Piolet Experience (local obert a la temporada d’estiu a Salàs i just al costat de l’embassament). Des de aquí anirem cap el poble de Salàs de Pallars.
Salàs de Pallars és una petita població amb molts recursos històrics, on podrem visitar antigues botigues del poble que ara funcionen com a museu.
Anirem direcció Santa Engràcia pel camí del Seix situat al Raval de la Vall.
Aquest tram del recorregut té força desnivell però és molt agradable de fer, ja que comencem endinsar-nos pels boscos i a mig camí de Santa Engràcia trobem un punt d’aigua (la font dels caçadors) on podrem fer un descans.
Continuant camí a munt fins arribar Santa Engràcia. Aquesta població és impressionant, enclavada en mig d’un puig ens farà gaudir d’unes vistes extraordinàries, a part de la font del poble amb una aigua fresca i boníssima.

El següent tram del recorregut és el més senzill i agradable, ja que ara comencem a baixar per la carretera (poc concorreguda) que ens dura a Talarn per la C-13.

Anirem creuant les primeres plantacions vinícoles recuperades i totalment productives. Segons la temporada podrem gaudir de l’espectacle de colors, marrons i ocres a l’estiu i tardo, i tota la paleta de verds a la primavera.

Un cop hem agafat el trencall de la C-13, farem l’últim esforç fins a arribar a la Vila de Talarn on de segur ens hi esperen amb la millor cuina i servei a l’Alberg de Talarn.